joi, 15 martie 2012

Garnitura de cartofi si pastarnac

Probabil ca nu multi dintre voi au probat aceasta combinatie: cartofi si pastarnac la cuptor. La noi pastarnacul se foloseste la ciorbe si foarte putin la alte feluri de mancare. Impreuna cu buna mea prietena Diana,  am avut ocazia sa mancam aceasta combinatie alaturi de pui umplut si ne -a placut extraordinar de mult. De dragul Dianei am incercat sa gatesc si eu pastarnac la cuptor, ca de cartofi nu imi faceam probleme ca nu mi - ar iesi, iar cand am vizitat-o tocmai la "Oradiaaaaa" am gatit impreuna aceasta combinatie si ne -a iesit super.
Secretul : untura de gasca sau de rata.

Nu se gaseste usor in Romania , dar daca cautam gasim. Eu am gasit la Cora, si de rata si de gasca si este de import, de la o firma ungureasca, dupa cum veti vedea si in foto.

Este super simpla si aveti nevoie de:
 cartofi (cati doriti)
pastarnac (cat doriti - mie imi place f mult si pun mai mult :))
untura de rata de data aceasta (dar la fel de buna e si cea de gasca)
sare si piper dupa gust



Se taie cartofii in jumatati sau daca sunt mai mari , in patru. Pastarnacul tot in 2, iar partea de sus ( cea mai groasa) se mai da o data in jumatate, dar pe lung. In tava se pun 2 linguri sanatoase de untura si se baga la cuptor pentru a se topi. Cuptorul este incalzit in prealabil - eu il tin la 180 - 200 grade. Dupa ce s-a topit untura se pun cartofii si pastarnacul si se amesteca pentru a lua untura pe toate partile. Se dau la cuptor.

La 7-10 minute se verifica si se intorc pe fiecare parte. O sa vedeti ca partea de jos a prins deja o crusta, exact ca la prajit. Se intorc pe toate partile pana ce s-au facut la interior si au prins si o crusta frumoasa la exterior.

Dupa ce au prins pe toate partile crusta,  se asezoneaza cu sare si piper.
Se fac foarte simplu si sunt foarte, foarte buni. De la untura au un gust dulceag, crocant la exterior si moale la interior. Sunt o nebunie! Se pot servi cu carne de orice  fel. Noi azi i-am servit cu ficatei de curcan. Dar reteta de ficatei o lasam pe alta data!

Que aproveche amig@s!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu