miercuri, 27 iunie 2012

Calamari prajiti / Calamares a la Romana

In ultimele zile, asa cum am mai zis, din cauza caldurii in meniu-ul de acasa am cam exclus carnea, mai putin pestele si fructele de mare. Dupa ce am locuit si o perioada de 3 ani in Peninsula Iberica, pe coasta Marii Mediterane, in Malaga, nu e de mirare ca ne plac aceste preparate. Am gasit in Auchan la produse congelate varsate inele de calamar la un pret foarte accesibil. Apropo: in 90% din cazuri, la pescariile din supermarketuri, tot ce nu este de provenienta Romania si se vinde "proaspat", nu este chiar asa proaspat.



 Acele produse au fost aduse congelate, decongelate si pastrate refrigerate in zona de pescarie si pe deasupra au si preturi mult mai mari decat cele pe care le achizitionam congelate.. Foarte putine sunt aduse in Romania refrigerate si tinute si in magazin cateva zile. In hypermarketul Cora, deasupra zonei in care se vinde peste scrie: Aceste produse au fost congelate si nu trebuie sa le recongelati....ceva de genul. Cei care aveti ocazia sa mergeti in Cora: pay attention! Eu chiar apreciez sinceritatea celor de la Cora, asa ne luminam si noi!
Pentru 2 portii avem nevoie de:

- 300 gr inele de calamari (se pot lua si intregi, dar trebuie taiati inele)
- o cana de faina normala
- o lamaie
- sare dupa gust

La prima vedere este foarte simplu. Ii dam prin faina si ii prajim. Asa este! Insa un truc pe care si eu l-am invatat de la Gabriela, o bucatareasa romanca in Spania, este acela ca: dupa ce spalam calamarii, acestia trebuie stersi cu hartie de bucatarie foarte bine, pentru ca altfel faina cade la prajit. Eu am patit-o!

Spaniolii considera o greseala majora sa folosim ou la calamari prajiti sau a la romana, exact cum considera italienii folosirea smantanii la pastele carbonara. De ce sa folosim ou, sa le schimbam gustul, cand faina sta pe ei si fara?! Dar v-am spus, cu o singura conditie, sa nu aiba pe ei surplus de apa.

Ii acoperim cu faina si miscam sita pana ce cade tot surplusul de faina.

Eu imi faceam probleme ca neavand fripteuza va fi o problema, acolo obisnuiam sa-i fac in fripteuza, plus foloseam faina speciala pentru prajit. M-am inselat! Au iesit super si in tigaie cu faina obisnuita.
Uleiul trebuie sa fie foarte bine incins, sa sfaraie calamarii cand ii aruncam in tigaie.


Nu se tin mult. Sunt facuti in 4-5 minute, imediat ce au prins forma si faina prinde o culoare aurie. Aveti grija, cu cat ii tineti mai mult, calamarii se vor intari si se vor intinde ca o guma. Daca ii lasam timpul perfect la prajit se vor topi in gura :)! Se scot pe un servetel de hartie si apoi se aseaza in farfurie. Sarea se adauga la sfarsit, dupa gustul fiecaruia.
Se servesc cu zeama de lamaie sau cu sos de alioli. In curand voi posta si reteta de alioli. Noi am papat si cu salata verde asezonata cu ulei de masline si zeama de lamaie.  Bun tare de tot! Buen provecho amig@s!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu